fbpx
e_timologia_kavala_citypedia_1

Την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της ηλεκτρονικής τιμολόγησης έως τον Δεκέμβριο του 2018 και την πλήρη εφαρμογή του από την 1η-1-2020 σχεδιάζει η ΑΑΔΕ, όπως προκύπτει από την αναθεώρηση του φετινού επιχειρησιακού της σχεδίου, η οποία δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής εξέδωσε την υπ’ αριθμόν ΔΣΣ Α 1122486 ΕΞ2018/10-08-2018 απόφαση, με την οποία προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2018 και ότι όλες οι απαιτούμενες ηλεκτρονικές εφαρμογές για την πλήρη υλοποίηση του μέτρου θα έχουν τεθεί σε παραγωγική λειτουργία έως τις 31-12-2019. Βάσει του αναθεωρημένου αυτού χρονοδιαγράμματος, από την 1η-1-2020 η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα είναι υποχρεωτική πλέον για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Η εκτέλεση αυτού του έργου θα συμβάλει στην καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων, στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στον περιορισμό των φαινομένων έκδοσης πλαστών ή εικονικών τιμολογίων, ενώ παράλληλα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις στην καθημερινότητά τους και στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους με την εξοικονόμηση πόρων, την αυτοματοποίηση των ακολουθούμενων διαδικασιών και τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους.

Η εφαρμογή του μέτρου της «ηλεκτρονικής τιμολόγησης» σημαίνει πολύ απλά ότι τα τιμολόγια, τα οποία αποτυπώνουν τα στοιχεία των συναλλαγών μεταξύ επιχειρήσεων, θα εκδίδονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα και τα δεδομένα τους θα αποστέλλονται με ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας από τους εκδότες στους λήπτες, ενώ ταυτόχρονα θα διαβιβάζονται ηλεκτρονικά και στα συστήματα ΤΑΧΙS και TAXISnet της ΑΑΔΕ. Οι λήπτες από την πλευρά τους θα επιβεβαιώνουν αυτόματα τα δεδομένα των τιμολογίων που θα τους αποστέλλονται και ταυτόχρονα θα διαβιβάζουν κι αυτοί τα δεδομένα στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ. Με τον τρόπο αυτό οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (χονδρικές πωλήσεις, παροχές υπηρεσιών κ.λπ.) θα παρακολουθούνται, θα διασταυρώνονται και θα επαληθεύονται αυτόματα τη στιγμή της πραγματοποίησής τους σε πραγματικό χρόνο.

 Ειδικότερα, με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα καταργηθεί η σημερινή διαδικασία εκτύπωσης και διακίνησης των τιμολογίων σε χάρτινη μορφή για όλες τις συναλλαγές μεταξύ φυσικών και νομικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες, δηλαδή μεταξύ επιχειρήσεων-ελευθέρων επαγγελματιών καθώς και άλλων νομικών προσώπων και οντοτήτων. Η διαδικασία αυτή θα αντικατασταθεί από την υποχρεωτική ηλεκτρονική έκδοση και διακίνηση των τιμολογίων μεταξύ των αντισυμβαλλομένων. Ταυτόχρονα, τα στοιχεία των τιμολογίων που θα εκδίδονται και θα διακινούνται ηλεκτρονικά μεταξύ επιχειρήσεων ή και ελευθέρων επαγγελματιών θα διαβιβάζονται και στις πληροφοριακές υποδομές της ΑΑΔΕ για άμεσο έλεγχο και διασταύρωση. Με τη διαδικασία αυτή οι φορολογικές αρχές θα γνωρίζουν εξ αποστάσεως και σε πραγματικό χρόνο το ύψος των συναλλαγών μεταξύ επιχειρήσεων ή και ελευθέρων επαγγελματιών. Με πιο απλά λόγια, τα Ελεγκτικά Κέντρα και οι ΔΟΥ θα είναι, κατά κάποιον τρόπο, on line συνδεδεμένα με τα λογιστήρια και τα ταμεία των επιχειρήσεων-ελευθέρων επαγγελματιών και θα μπορούν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή και εξ αποστάσεως ποιο είναι το ύψος των χονδρικών πωλήσεων που έχουν πραγματοποιήσει οι επιχειρήσεις, καθώς επίσης και το ύψος των συναλλαγών παροχής υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων-ελευθέρων επαγγελματιών.

Ουσιαστικά με την ηλεκτρονική τιμολόγηση θα εξαλειφθεί πλήρως το φαινόμενο της έκδοσης πλαστών τιμολογίων, διότι δεν θα υπάρχει πλέον δυνατότητα έκδοσης τιμολογίων εν αγνοία του εμφανιζόμενου ως λήπτη ούτε δυνατότητα καταχώρησης τιμολογίου εν αγνοία του εμφανιζόμενου ως εκδότη. Παράλληλα θα περιοριστούν σημαντικά και τα κρούσματα έκδοσης εικονικών τιμολογίων, καθώς τα στοιχεία των ηλεκτρονικά εκδιδόμενων τιμολογίων θα επιβεβαιώνονται και από τους λήπτες, ενώ για όλες τις συναλλαγές που θα αποτυπώνονται στα εκδοθέντα και αποσταλθέντα ηλεκτρονικά τιμολόγια θα διενεργούνται αυτόματα διασταυρώσεις και με στοιχεία από τις τράπεζες προκειμένου να επιβεβαιώνεται εάν πράγματι έχουν γίνει οι πληρωμές των εκδοθέντων τιμολογίων.

Νέα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης μέτρων
Πέραν του καθορισμού του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του μέτρου της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με την απόφαση του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γ. Πιτσιλή, προβλέπονται επίσης τα εξής:

  • Η δημιουργία ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής θα ολοκληρωθεί το 2020, αντί στο τέλος του τρέχοντος έτους όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.
  • Η βελτίωση της διαδικασίας σχετικά με την αυτοματοποιημένη πίστωση οφειλών φορολογουμένων ΔΟΥ από τις εισπράξεις των Ταυτοτήτων Οφειλής κατά την παρακράτηση ποσού σε περίπτωση έκδοσης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής μετατίθεται για το τέλος του 2019, ενώ αρχικά προβλεπόταν να έχει συντελεστεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
  • Η εκτέλεση και η ολοκλήρωση του έργου της διασύνδεσης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων ICISnet με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) Φορολογίας TAXIS, ώστε να εμφανίζεται μια ενοποιημένη εικόνα οφειλών και από τα δύο συστήματα για τον ίδιο οφειλέτη μετατίθεται για το τέλος του 2019, ενώ σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό θα έπρεπε να είχε συντελεστεί ήδη από τις 30 Ιουνίου του τρέχοντος έτους.
  • Η έκδοση και δημοσίευση «Χάρτας των Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων των Φορολογουμένων» μετατίθεται για το τέλος του 2019, ενώ σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Πηγή: naftemporiki.gr

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.