fbpx
diodia_kavala_citypedia

Στην εγκατάσταση σταθμού αναλογικών διοδίων με χρονικό ορίζοντα τον Οκτώβριο του 2018 προσανατολίζεται η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στην Άσπρη Άμμο, έπειτα από τις διαδοχικές ματαιώσεις λόγω της απεργίας των εργαζομένων στον διαγωνισμό δημοπράτησης για την κατασκευή μετωπικού σταθμού στην Άσπρη Άμμο.

Αυτό ανέφερε στο «Χ» με δηλώσεις του ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» Απόστολος Αντωνούδης. Όπως είναι γνωστό, η εταιρεία αποφάσισε κατά τη συνεδρίαση της στις 4 Οκτωβρίου τη ματαίωση της δημοπράτησης του έργου των διοδίων στην Παράκαμψη Καβάλας και της δημοπράτησης για την ανάδειξη αναδόχου μόνο για την κατασκευή Σταθμού Διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών επί του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού «Λαγκαδά – Σέρρες – Προμαχώνα», προϋπολογισμού 2.350.000 € (με Φ.Π.Α.).

Ο κ. Αντωνούδης ανέφερε αρχικά «με την απόφαση της 4ης Οκτώβρη ματαιώθηκε η διαδικασία δημοπράτησης και ο αρχικός σχεδιασμός για κατασκευή μετωπικού σταθμού διοδίων στην Άσπρη Άμμο της Καβάλας δεν είναι πια σε ισχύ. Πλέον, η οδηγία που έχουμε λάβει από το ΤΑΙΠΕΔ μέσω των έργων συντήρησης να ξεκινήσει η κατασκευή σταθμού διοδίων, με τον νέο αναλογικό τρόπο χρέωσης. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης του δρόμου σε ιδιώτη, ο οποίος θα αναλάβει και τα έργα συντήρησης, ενώ η κατασκευή σταθμών διοδίων υπολογίζεται στις αρχές Απρίλη», υπογράμμισε ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Συνεχίζοντας, επισήμανε ότι «η ένταξη της κατασκευής σταθμών διοδίων στις εργασίες συντήρησης σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να γίνει δημοπράτηση γι’ αυτό το έργο. Έτσι, η ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού διοδίων στο ίδιο σημείο, στην Άσπρη Άμμο, υπολογίζεται σε έναν χρόνο από τώρα, περί τα τέλη Οκτώβρη του 2018. Υπάρχει, άλλωστε, η δέσμευση του Υπουργού Μεταφορών ότι έως τότε θα έχει εγκατασταθεί και το νέο σύστημα αναλογικής χρέωσης, επομένως ο σταθμός στην Παράκαμψη Καβάλας θα είναι σταθμός ελέγχου και όχι μετωπικός σταθμός, όπως τον ξέραμε έως σήμερα».

Προσαρμογή προς τα πάνω στις τιμές χρέωσης

Σε ερώτηση για το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής, τότε θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη και η προσαρμογή προς τα πάνω της τιμής ανά διέλευση από σταθμό διοδίων, σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, που απάντησε σχετικά: «Εφόσον προχωρήσει η παραχώρηση του δρόμου σε ιδιώτη παραχωρησιούχο, τότε θα γίνει συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης ή του ΤΑΙΠΕΔ με τον παραχωρησιούχο. Προφανώς, θα έχουμε μια αύξηση στην τιμή, όπως εκτιμάται βάσει των άλλων παραχωρήσεων του παρελθόντος. Όταν στις άλλες παραχωρήσεις είμαστε στα 6,5 σεντς ανά χιλιόμετρο και στην Εγνατία Οδό η τιμή είναι στα 3 σεντς/χλμ, μετά την παραχώρηση θα πλησιάσουμε στα 5 λεπτά / χλμ».

Τέλος, σε ό,τι αφορά τον αριθμό των σταθμών διοδίων, αυτός ο σχεδιασμός δεν θα αλλάξει στο ελάχιστο, αφού θα παραμείνουν οι 18 σταθμοί, που αρχικά θα είχαν χαρακτήρα μετωπικό, ενώ κανονικά θα κατασκευαστούν και οι 20 πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Πηγή: xronometro.com

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.